Cum rezolvi problemele de garantie in contextul GDPR

GDPR - protectia datelor

Cum rezolvi problemele de garantie in contextul GDPR

O situatie pe care am discutat-o la un semninar GDPR, rezolvarea problemelor de garantie in contextul GDPR atunci cand vine vorba de medii de stocare.

Noi am ales solutia expusa in poze, dar trebuie sa va spun si din ce cauza am ajuns la concluzia asta:

Daca produsul este trimis in garantie si se da negatie de service (produsul este stricat, nu se poate repara si se inlocuieste), atunci Service-ul trebuie sa distruga acel produs.

Daca produsul se poate repara, dar nu poate sa ti-l dea in timp util inapoi (15 zile) pentru ca trebui o piesa din China sau ceva de genul asta, poate trebuie trimis in China, atunci ce-l opreste pe acel comerciant/service/producator sa nu-l vanda mai departe ca produs refurbished? In mod normal nu ar trebui sa se intample asta, dar sa nu uitam ca legile sunt scrise pentru ca cineva le incalca, iar China e departe de Europa si GDPR.

Cu datele recuperate dupa ce, poate ai reusit sa-l formatezi cu greu, poate ai mai rulat ceva softuri daca ai cum, in situatia noastra dadea erori constant si se deconecta, nu cred ca il puteam formata si rula un sdelete ceva, un rauvoitor pune mana pe date sensibile, ideale pentru a face cateva mail-uri perfecte pentru phishing (avem cazuri de falsificare a facturilor care au fost sesizate de catre contabilitate cu greu). E usor sa dai mail celui care asteapta factura si sa-i zici ca s-a modificat contul (speta intalnita).

Ce te faci cand primesti un telefon de la un necunoscut si te ameninta ca se duce cu datele tale la Institutia de Stat care se ocupa de asa ceva si tu primesti o amenda mare sau ii dai baiatului destept bani de o cafea?

In cazul nostru a fost usor, produsul acostat max 200 lei, dar alegerea ar fi mult mai dificila pentru un produs de +20000 de lei, cred ca as cere confirmare pentru toate etapele de service.

PS In cazul nostru produsul fiind Adata, trebuia sa mergem cu el la Restart Service. Ultima data cand am dus un produs la ei a durat vreo 60 de zile sa primim altul (culpa Restart si culpa Cel.ro). Sa-mi scrie daca vor mai multe detalii!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Follow by Email
Facebook
Facebook